معرفی برند

معرفی برند دیور

برند دیور

تاریخچه برند دیور

برند دیور، از نام بنیانگزار و طراح معروف این برند یعنی “کریستین دیور ” گرفته شده است. فردی که ابتدا در سال ۱۹۴۶ امپراطوری خود را در زمینه طراحی لباس زنانه پایه‌ریزی کرد. خیاطی و تولید لباس و محصولات زنانه توسط کریستین دیور، فقط بخشی کوچکی از مجموعه بزرگ دیور را تشکیل می داد. این مجموعه شامل محصولات متنوع و مختلفی از قبیل: لباس زنانه، اکسسوری ها و لوازم لوکس، لباس‌های مردانه و جواهرات هستند. در حال حاضر برند دیور یکی از بزرگترین برندهای تولید کننده عطر و ادکلن، لباس و جواهرات در دنیا به حساب می آید و هم اکنون در حدود ۱۶۰ بوتیک بزرگ در سراسر دنیا را شامل می شود.این شرکت رقبای زیادی دارد که البته مانند خود برند دیور از بزرگی و اعتبار ویژه ای برخوردارند. برخی از شناخته شده ترین رقبای دیور برندهایی چون: شنل، لویی ویتون، گوچی، ورساچه هستند. همچنین دیور در بین سلبریتی ها و افراد مشهور نیز جایگاه ویژه ای دارد و افراد مشهور زیادی در ۶، ۷ دهه گذشته لباس‌های با طراحی دیور را در جشن ها و مراسم های بزرگ و عمومی به تن کرده اند.

 

زندگی نامه کریستین دیور :

 

کریستین دیور یک طراح مد اهل کشور فرانسه بود. وی بنیانگذار برند دیور است که به ‌عنوان یکی از معروفترین و محبوب ترین خانه های مد در جهان شناخته شده است. پدر کریستین دیور، موریس دیور و مادرش ایزابل کاردامونه نام داشت. آنها صاحب پنج فرزند بوند و کریستین فرزند دوم خانواده بود. وی در شهر گرانویل فرانسه، یکی از شهرهای ساحلی در سواحل نورماندی چشم به جهان گشود. پدرش فرد متمول و ثروتمندی بود و در زمینه تولید کود فعالیت می کرد.

کریستین دیور دوران کودکی خود را تا سن ده سالگی در شهر نورماندی فرانسه سپری کرد و در سن ده سالگی به همراه والدین خود به پاریس مهاجرت کردند. او در دانشگاه در رشته علوم سیاسی تحصیلات خود را به پایان رساند و سپس در ارتش فرانسه به خدمت سربازی مشغول شد. کریستین تا حدود سالهای ۱۹۳۵، هنوز فعالیت خود را در رشته طراحی لباس آغاز نکرده بود. در همین سال او به پاریس بازگشت و طرح هایی ساده خلق می کرد و آنها را به فروش می رساند. در شهر پاریس، فردی به نام رابرت پیگرت که خود نیز طراح لباس بود، با کریستین آشنا می شود و او را در سال ۱۹۳۸ به استخدام خود درآورد.

در خلال جنگ جهانی دوم، دیور به جنوب فرانسه آمده بود و در آنجا خدمت می‌کرد. در سال ۱۹۴۱ برای بار دوم به شهر پاریس برگشت و در سالن طراحی بزرگتری که متعلق به فردی به نام لوسین للونگ بود، مشغول به فعالیت شد. کریستین دیور در سال ۱۹۴۶ و با حمایت های فردی به نام مارشال بوشاک، صاحب کارخانهٔ منسوجات، موفق به افتتاح سالن مد خود شد.

زندگی در قالب یک طراح معروف

 

پس از جنگ، پارس محاصره شده بود و شهر نیاز به روح جدیدی داشت. افرادی مانند دیور، کمک های بسیاری کردند تا پاریس محاصره‌ شده، دوباره به پایتخت و مرکز مد مبدل شود. کریستین در این دوران مجموعه‌های متنوعی ارائه کرد که همگی دارای موضوعی منحصر به فرد و خاص بودند. دیور در  فصل بهار سال ۱۹۴۷، مانکنی را با نام پیشنهادی کارول معرفی کرد. این مانکن که مدل جدیدی بود، شانه‌هایی برجسته داشت. رانهایی تفکیک شده و برجسته با کمری باریک که در کل بسیار جذاب بود و موفقیت های بسیاری را برای این برند در پی داشت. همچنین پس از معرفی این مانکن، مجموعه ای به نام لاله در بهار سال ۱۹۵۳، طراحی شد که در آن تعداد زیادی تصویرهای پرگل و نقشدار استفاده شده بود. تنها دو سال بعد، یعنی در بهار سال 1955 مدل ” خط A ” به بازار معرفی شد. این مدل از شلوار، کمری نامشخص داشت که از نیمرخ صاف به نظر می رسید و بر روی رانها پهن و عریض بود و شباهت زیادی  به حرف A بزرگ انگلیسی داشت. برخی از طرح هایی که دیور برای لباس به بازار عرضه کرده است، به پوشش های زمان امپراطوری دوم و لباسهایی به سبک تاریخی شباهت داشت و تداعی کننده ی این مدل از لباس ها بود. بیشتر طراحی های برند دیور زنانه بودند. البته این شرکت لباسهای مردانه هم طراحی می‌کرند و آنها را در قفسه لباس های مدرن قرار می‌دادند.

دیور یک شریک به نام جکووس رووت داشت و با کمک وی قراردادهایی را در زمینه تجارت مد منعقد می کرد. آنها در سال ۱۹۴۸، قراردادهای پر سودی برای طراحی لباسهای خز دار، جورابهای زنانه ساق بلند و عطر امضا کردند. این قرارداد ها هم برای آنها درآمد بیشتر ایجاد می کرد و هم این برند را به یک نام پر آوازه در فرانسه تبدیل کرد. سالن مد برند دیور هنوز هم درحال رشد و پیشرفت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *