درباره عطر

عطر نیش خاص و لوکس

عطر نیش

عطر niche که در اصطلاح به آن عطر نیش نیز گفته می شود، به معنای تولید عطر به روش قدیمی و باستانی است. عطر نیش به عطرهایی گفته می شود که به صورت دست ساز و با پایه طبیعی برای افرادی که دوست دارند بوی مخصوص به خود را داشته باشند تولید می شود. این عطرهای گرانقیمت اغلب برای خانواده های سلطنتی، میلیاردرها، بازیگران و سلبریتی ها تولید می شود. میتوان گفت که تعدادی از برندهای عطر دست ساز فرانسوی ، تولید کننده بهترین عطرهای نیش هستند. حال ممکن است هزاران سوال در مورد نحوه خرید عطر نیش ، قیمت عطر نیش ، محل های توزیع و فروش عطر نیش در ذهنتان ایجاد شده باشد. در این مقاله تلاش می کنیم به این سوالات و همچنین اینکه بهترین عطر نیش چه ویژگی هایی دارد پاسخ دهیم.

نیش به چه معناست؟

اصطلاح نیش به معنای عرضه محدود یک محصول است. عطرهای نیش معمولا فرآیند تولید بسیار پیچیده ای دارند و برای تولید آنها از ترکیبات طبیعی و بسیار گرانقیمتی استفاده می شود. طبیعی است که تنها تعداد محدودی، آن هم برای مشتریان خاص و ثروتمند تولید می شود.

عطر نیش

عطر نیش

طراحی یک عطر با الهام از دنیای پر رمز و راز موسیقی و هنر

تقریبا می توان گفت که پشت هر عطر نیش یک ماجرای پیچیده و جذاب هنری نهفته است. عطرساز از ویژگی های طبیعت برای طراحی یک عطر خاص و منحصر به فرد الهام می گیرد. چون برای خلق عطری از جنس طبیعت، باید از عناصر طبیعی در ساختار آن استفاده شود. از بوی تازگی علف و تیور گرفته تا رنگ بال پروانه و حس روح نواز نت های موسیقی. عطرهای نیش دارای نت های متفاوتی هستند اما عمدتا تمرکز این نوع عطرها بر روی یک نت بیشتر است. در نهایت دانش عطر سازی در سایه الهاماتی از دل طبیعت به همراه هنری که با عناصر طبیعی تلفیق شده، پدیده ای به نام عطر نیش را خلق می کند.

عطر نیش

عطر نیش

خانواده های سلطنتی و عطرهای نیش

در میان خانواده های سلطنتی میتوان به ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت اشاره کرد که هر دو از عطرهای دست ساز و اختصاصی که برای آنها تولید می شد، استفاده می کردند. عطر نیش در میان خانواده های سلطنتی بسیار پر طرفدار است به صورتی که این نوع عطر را به عنوان عطر سلطنتی می شناسند. پرنسس دایانا نیز یکی از طرفداران اینگونه عطرها است. او از یک عطر گلدار به نام Quelques fleurs در جشن عروسی خود استفاده کرد.  دوشیزه محبوب شهر کمبریج، کیت میدلتون نیز در جشن عروسی خود با پرنس ویلیام از یک عطر نیش به نام White Gardenia Petals استفاده کرد.

عطر نیش

عطر نیش

عطر نیش

عطر نیش

عطر نیش

عطر نیش

عطر نیش را چگونه تهیه کنیم؟

عطرهای نیش همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم عرضه محدودی دارند. خانواده های سلطنتی ، معمولا این نوع عطرها را به عنوان هدیه و یا پیشکش دریافت می کنند. برای فروش نیز اینگونه عطرها بیشتر در معرض نمایش افراد ثروتمند قرار میگیرد. حال اگر نه جزو خانواده های سلطنتی هستید و نه جز افراد بسیار ثروتمند محسوب می شوید، یافتن عطرهای نیش کار سختی خواهد بود. این عطرها مشتریان ثابت و مخصوص به خود را دارند. عطرهای نیش راحتی در فروشگاههای بزرگ عطر هم نیمتوانید پیدا کنید و تنها در نمایندگی همان برند آن هم به تعداد بسیار محدود عرضه می شوند. در ایران نیز چند فروشگاه، محصولات تعدادی از محبوب ترین برندهای تولید کننده عطر نیش را به صورت سفارشی به فروش می رسانند.

معرفی چند برند محبوب تولید کننده عطر های نیش

1-Creed

عطر نیش

عطر نیش

عطر نیش - اونتوس

عطر نیش

کرید یک برند محبوب و چند ملیتی است. این برند انگلیسی ابتدا کار خود را در زمینه پوشاک و از یک کارگاه خیاطی آغاز کرد اما پس از مدتی فعالیت خود را در زمینه تولید عطر تغییر داد و در دهه هشتاد میلادی با عطرهایی که به بازار معرفی کرد، شناخته شد. برند کرید در شهرهای مختلف دنیا از جمله پاریس، لندن، نیویورک، دبی مال و کویت فروشگاه دارد. مشهورترین و محبوب ترین محصول این برند “عطر اونتوس” است که در ایران و سراسر دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

2-Amouage

آموئیج محصولات بسیار متنوع و زیادی دارد. این برند موفق ترین و مشهورترین برند تولید کننده عطر نیش در دنیاست. اصلیت این برند عمانی است و توسط فردی به نام “سلطان قابوس ابن سعید السعد” تاسیس شده است.

عطر نیش

عطر نیش

3-Nasomatto

یکی از پر طرفدارترین محصولات این برند عطر مشهور بلک افغانو است. این برند اصلیتی ایتالیایی دارد و موسس آن “الکساندرو گالتیری” یک طراح ایتالیایی است که با برندهای محبوب و شناخته شده ای چون ورساچه، ولنتینو، فندی، دیزل و… همکاری داشته است. لقب این عطرساز ایتالیایی “مسترنوز” یا “آقای دماغ” است. اگر تا به حال نام این برند را نشنیده اید، به این دلیل است که این برند نسبتا برند جدیدی است و در سال 2007 شروع به کار کرده است و محصول محبوب بلک افغانو را در سال 2009 به بازار معرفی کرد. نت های قالب این عطر یک مخدر گیاهی است.

عطر نیش

عطر نیش

4- Rance

یکی از قدیمی ترین و پر افتخارترین برند فرانسوی تولید کننده عطر نیش مربوط به برندی است که در سال 1600 توسط یک خانواده هنرمند فرانسوی پایه گذاری شد. این برند نیز مانند برند کرید در ابتدا فعالیت متفاوتی از عطرسازی انجام میداد. آنها در ابتدای فعالیت خود دستکش های معطر برای خانواده های ثروتمند و اشراف فرانسوی تولید میکردند سپس از سال 1795 فعالیت خود را به عطرسازی تغییر دادند. تبحر و تجربه بالای فرانسوا رانسه در ترکیب کردن اسانس های معطر سبب شد تا محصولات این برند مورد توجه ناپلئون بناپارت قرار بگیرد. فرانسوا رانسه نیز به عنوان عطرساز اختصاصی پادشاه، در دربار مشغول به کار شد. سه عطر مشهور و ماندگاری که این عطرساز برای پادشاه تولید کرد شامل ” L EAU DE”، “TRIOMPHE”، “AUSTERLIZ LE VAINQUER” هستند.

عطر نیش

5- Sospiro

ساسپیرو یک برند ایتالیایی است و توسط فردی به نام “سرجیو مومو” تاسیس شده است. ساسپیرو عطرهای خود را بر اساس ارتباط میان رایحه ای ایتالیایی، که برخاسته از مدیترانه است، تولید میکند و نت های روح نواز موسیقی کلاسیک و اپرا در آن موج می زند. عطر ساسپیرو برخلاف سایر عطرهای نیش که تنها بر یک نت تمرکز دارند، رایحه ای بسیار پیچیده و چند بعدی را داراست.

عطر نیش

عطر نیش

نویسنده: فرهاد کوکائیان

عطر نیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *